poniedziałek, 10 lipca 2017

(przy)gotowane: Najlepsza karkówka duszona w piwie


Piwo wzmaga apetyt! - z tym stwierdzeniem nie da się polemizować. Można także powiedzieć, że dobre - bo tylko takie nas interesuje - piwo, łączy się z dobrym jedzeniem, nawet więcej – wymaga dobrego jedzenia. I czasem postaramy się takie przygotować. Poza tym jednak, że musi być ono dobre, istnieją dodatkowe założenia - by było ono jak najmniej czasochłonne, i by wymagało możliwie jak najmniej nakładu pracy ;) Na tych wszystkich założeniach bazuje poniższy przepis na karkówkę duszoną w piwie.



Składniki:
Ok. 0,5 kg karkówki wieprzowej
2 cebule
3 ząbki czosnku
2 łyżki miodu
piwo ciemne (w tym wypadku było to Książęce Ciemne łagodne)
papryka ostra mielona
pieprz mielony
przyprawa do mięsa duszonego

Kroimy karkówkę w plastry, obtaczamy w ostrej papryce mielonej,  pieprzu i przyprawie do duszonych mięs. Mięso lekko podsmażamy na patelni, dodając przy końcu skrojoną w półtalarki cebulę i czosnek.


Do garnka wlewamy piwo (ja wlałem całą butelkę 0,5 l)



i dodajemy do niego podsmażone mięso z cebulą i czosnkiem oraz 2 łyżki miodu wielokwiatowego.


Wszystko mieszamy i doprawiamy pieprzem w sporej ilości. W sumie na tym się kończy cała zabawa, a następuje okres pilnowania, aby nie przypalić. U mnie duszenie trwało ok. 50 minut, ponieważ czekałem, aż piwo się elegancko zredukuje. Mój patent polegał na odpowiednim balansie słodkości i pikantności, choć jeśli ktoś woli bardziej pikantne lub słodkie smaki, może odpowiednio zwiększać lub zmniejszać ilość dodawanych przypraw. 

Dogotowałem do tego kaszę gryczaną i voilà. Najlepsza karkówka duszona w piwie jaką znam - gotowa. Prawda, że proste? I naprawdę pyszne! Następnym razem może wersja z porterem bałtyckim...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz